Invasive Arter – Videnskabsteater

Naturama har god erfaring med brugen af videnskabsteater som formidling af naturvidenskabelige emner, både for grundskole og gymnasium.

Eleverne vil først se en forestilling med formidlere fra Naturama, hvorefter de selv i mindre grupper skal arbejde med at udvikle en forestilling, der inkluderer/præsenterer nogle af de begreber, de har arbejdet med i løbet af dagen eller vil komme til at arbejde med næste dag.

Som ved den ”klassiske” mundtlige formidling, gælder der, at eleverne husker

  • kun 5 % af det, de hører
  • 75 % af det, de arbejder med i praksis (hands-on)
  • hele 95 % af det, de har formidlet til andre

Videnskabsteater tager noget tid, hvorfor det er tænkt som en eftermiddags- eller aften aktivitet ved 2-dages undervisningsforløb (det er for tidspresset ved 1-dages forløb)

Udgivet i Forløbsbeskrivelser Etiket: ,

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

*